Oszuści w sieci: Kobieta straciła blisko 8 tysięcy złotych na fałszywej asystencji bankowej
W Puławach doszło do kolejnego przypadku oszustwa online, który pochłonął prawie 8 tysięcy złotych ofiary. Zdarzenie to dotknęło 44-letnią kobietę zamieszkującą lokalne tereny, która padła łupem nieznanych sprawców, udających pracowników instytucji bankowej.
Informację o zaistniałym incydencie kobieta przekazała miejscowym służbom porządkowym w poniedziałkowy poranek, 12 sierpnia. Jak wynika z relacji poszkodowanej, otrzymała ona telefoniczne połączenie od rzekomej pracownicy banku, która ostrzegła ją przed podejrzanymi próbami wypłat z jej konta za pomocą kodów BLIK. W trosce o własne finanse, kobieta skrupulatnie wykonywała instrukcje podane przez oszustkę, co obejmowało instalację pewnej aplikacji w jej telefonie – rzekomo niezbędnej do przeprowadzenia weryfikacji.
Później rozmowę przejął inny uczestnik tej perfidnej manipulacji – mężczyzna, który twierdził, że jest pracownikiem departamentu bezpieczeństwa tego samego banku. Ten zapewniał poszkodowaną, że jej środki finansowe są absolutnie bezpieczne. Niestety, kobieta posłuchała jego fałszywych rad, zalogowała się do aplikacji bankowej i przekazała przez nią generowane kody BLIK, które następnie potwierdziła w systemie. To było wszystko, czego oczekiwali oszuści – moment później wypłacono z konta kobiety blisko 8 tysięcy złotych – informuje aspirant sztabowy Michał Bielecki z Komendy Powiatowej Policji w Puławach.
Po zaistniałym incydencie poszkodowana zgłosiła sprawę w placówce swojego banku.